Charm- och städtroll

I veckan har vi haft magsjuka hela familjen. Trodde aldrig att vi skulle hamna i en sådan situation då varken jag eller Johannes brukar få magsjuka. Tror det kan ha att göra med att det är svårt att inte krama och mysa med sin dotter trots magsjuka. Vi kom i alla fall lindrigt undan allihopa. Nu är vi uppe i Luleå, Johannes och Alva är i stugan hos Alvas farmor, farfar, farbror och faster. Jag är i Sunderbyn - själv. Eftersom jag var sjuk igår kändes det säkrast att inte vara bland folk idag. Skulle inte kännas kul om andra blev smittade. Tur att mina päron inte heller är hemma förren till kvällen, då borde jag vara ganska smittofri tycker jag.

Förra helgen drog Tina med oss på kosläpp och därefter for vi in till stan en sväng. Alva charmar oss bara mer och mer för varje dag som går. Bland annat när hon gick i till en blomrabatt, böjde sig ner (här fick mamma bita sig i tungan för att inte säga "inte röra blommorna, det var ju inte säkert att det var det hon tänkte göra...), sen for fingrarna ner mot blommorna, och när de kom upp igen så hade de med sig godispapper!!! Våran duktiga tjej rörde inte alla fina gula blommor utan plockade bort godispappret som inte skulle ligga där. Otroligt hur små saker man kan känna sig stolt över ibland.

Bjussar på några bilder från utflykten:
















/Malin


Kommentarer
Postat av: sofie

nääää guuud så fina bilder på alva.. hon är underbarast! saknar!! stora tjejen nu!

2010-05-29 @ 17:11:44
URL: http://oneofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0