Praktiken över

Praktiken är klar. Skönt! Bara en vecka kvar och sen är jag klar med universitetet. Åtminstone för tre år framöver. I slutändan vill jag ju bli specialpedagog, men dit är det länge kvar. Just nu söker jag jobb för fullt, de flesta jobb som ligger ute är förskolejobb. Med andra ord var det en himla tur att jag läst den här extra terminen för att få ut förskollärarexamen också. Nu ska jag dra mig till sängen och sova mellan två sjuklingar. Eller, en sjukling har blivit frisk, så hon ska till förskolan imorgon. Den andra sjuklingen hoppas jag behåller sina bacilusker på sin sida av sängen och slänger dem i en sopkorg under natten. Till mig ska de inte i alla fall!

Alva har förövrigt börjat prata litegrann nu, med ord man förstår. Det är häftigt. Hon förstår också otroligt mycket och hon älskar att vara utomhus. Så fort vi nämner ordet "ut" så springer hon till dörren och börjar plocka fram sina skor. Våran go'bit!

Nej...sängen var det!

/Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0