Krupp

Och så har jag fallit in i att blogga allt för sällan igen. Att jag säga att jag inte haft tid vore en lögn, allt handlar ju om prioriteringar. Som att sitta på hemnet.se och drömma om hus istället för att använda tangentbordet till att forma ord. Jag har också börjat kika runt efter lite jobb och inser att jag genast behöver ta tag i CVskrivande. Det känns spännande att söka jobb som jag verkligen vill ha, inte bara ett sommarjobb som drar in pengar men därutöver inte är speciellt stimulerande (utifrån mina intresseområden).

Alvas förskoleinskolning har det blivit lite knas på. Tanken var att hon skulle prova på att vara heldagar i slutet av den här veckan, men feber och därefter diagnos "falsk krupp" har hållt henne hemma hela långa veckan. Nu är hon tillbaka till sitt gamla vanliga underbara, envisa jag och ska till förskolan imorgon, tisdag och onsdag. Därefter är det påskledigt för oss alla och veckan därpå blir det förskola på riktigt. Johannes börjar jobba igen och jag pluggar på.

Igår hade vi några dansvänner över på middag. Jag lagade hela trerättersmiddagen själv och jag har insett (för hundrasjuttioelfte gången) att jag är så seeeeg på att laga mat. Johannes viftar bara runt med knivar och slevar i en liten stund och sen finns en god middag serverad och allt annat är undanröjt. Middagen blev i alla fall uppskattad. Halloumi till förrät, Ädelostfylld kyckling till huvudrätt och "Limetårta" till efterätt. Nu väntar jag bara på att min ambitiösa man ska arbeta klart för kvällen så vi kan hugga in i resterna från efterrätten och sätta oss framför en film.

Hej hopp!
/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0