"doda!"

Igår träffade jag två andra tjejjor i min ålder som hade barn i Alvas ålder. Jättetrevligt och kul! Hann lära känna dem lite snabbt på förstahjälpen kursen som jag gick i förra veckan och vi bytte telefonnummer. Johannes tyckte först det var lite orättvist att jag fått byta telefonnummer efter endast två gånger på öppna försökolan (där kursen hölls), strax efteråt kom han på att det kanske blir lite knasigt om han skulle börja fråga efter teleofnnummer av tjejerna som går där med sina barn...

Alva har varit på strålande humör de senaste dagarna, och sovit två hela nätter på de senaste tre nätterna. We like! Nu ikväll sprang hon runt i lägenheten och sa "doda, doda", hon verkade också leta efter något. Kanske var det dockan? Näe inte det. Svärmor och jag följde efter henne istället och då gick hon raka vägen till toadörren. Det var så sant, vi hade ju berättat att vi skulle bada ikväll och "doda" sa hon med samma klang som man säger "bada". Undrar om det kan räknas till ett ord?

Imorgon bär det av uppåt Luleå för att hålla ettårskalas för Alva. Hennes mormor, morfar, farmor och gammelmorrmor Paulina ska vara med. Nu är det dags för mig att packa det sista.

Godnatt
/Malin

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad härligt med kalas :) Snabbt går ett år. kram

2010-03-11 @ 07:57:30
URL: http://lindahk.blogg.se/
Postat av: Joar

Förstahjälpenkurs och "doda"? Det pusslade åtminstone jag snabbt ihop i huvudet till att lilltösen sprang omkring och hojtade "Döda!" - men jag tror nog att din tolkning är lite rimligare. ;)



Grattis till ert första år tillsammans!



/jag.

2010-03-11 @ 09:31:42
URL: http://ordensmakt.blogspot.com
Postat av: sofie

så kul vill också va me fira Alva. men de närmar sig pieski iaf :D



2010-03-11 @ 11:11:05
URL: http://oneofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0