Nystart!

Tanken med en blogg är att den ska uppdateras regelbundet, anser jag. Det gör inte den här bloggen. Från om med idag gör jag ett försök att ändra på detta, ett litet inlägg per dag, minst varannan dag. Lyckas jag inte kommer jag att stänga ner bloggen.

Syftet med bloggen var att kunna dela med mig av bilder och tankar till mina närmaste då våran liltjej var på väg och just kommit till oss. Som det är nu har bloggen tappat lite fokus, och det är nog mycket därför jag aldrig skriver, det finns så mycket att skriva om men samtiigt så lite. Vad ska sållas fram för offentliga ögon, vad ska lämnas? Jag är inte speciellt hemlighetsfull av mig, egentligen, men jag har stor respekt för vilken information som läggs ut på internet. Då framtida arbetsgivare kanske googlar fram bloggen så ska den vara ett komplement till ett CV, ett sätt att lära känna mig, inte ett föremål för missförstånd av vem jag är som person och vad jag står för.

Från och med nu kommer bloggen att beskriva minst en sak från min dag (som i stor mån inkluderar Johannes vardag) samt en sak från Alvas dag i varje inlägg.

Alva 26/2: I förrgår blev hon vaccinerad och för första gången har hon fått riktiga biverkningar, feber igår och magknas idag. Hon fick inte behålla maten under tidigare delen av eftermiddagen, men hon fick i sig bröstmjölk och lite tunnare välling samt gröt på kvällskvisten. Nu håller vi tummarna för att det blir bättre imorgon. Att det skulle vara magsjuka känns inte så troligt. Humöret hennes har i alla fall varit på topp mest hela dagen. Vårat charmtroll!

Malin: 26/2 Inte mycket av intresse har hänt idag, tandhygienisten på morgonen och alla tänder var hela och fina. Seminarium på skolan efter det och slutligen kom jag hem till en superhungrig tös och världens bästa Johannes som hunnit koka palt, trots att Alva varit lite extra krävande under dagen.

Imorgon ser jag framemot en stadstur, får bara se hur Alva mår först.

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0