Det här med gym

Den gångna veckan har varit riktigt härlig och dollartecken flimrar framför ögonen lite till och från nu. Det känns så otroligt skönt att tjänat in lite pengar istället för att bara få CSNpengen. Pengarna har dessutom tjänats in på enklast tänkbara sätt då mitt vikariat var i en förskoleklass fylld med sexåringar som lyssnar på vartenda ord som sägs. Det har blivit en hel del sällskapsspel och en hel del bara gå runt och se hur bra barnen leker med varandra. Jag ser framemot fler vikariat där!

Nästa vecka är det tenta och jag kan inte påstå att jag längtar. Det är första salstentan på flera år och det är dessutom en "skrivtenta". Ska jag skriva svar på frågor vill jag ha en dator, jag orkar inte sitta still på samma stol och koncentrera mig nonstop i fyra timmar och leverera bra svar. Så tråååkigt. Nu börjar jag bli riktigt less universitetsstudierna. Nu vill jag jobba på rikt!

Det händer inte så jättemycket i våra liv just nu, Alva är lika underbar som alltid och Johannes med för den delen. Tänkte inte göra blogginlägget så långdraget så leverar nu en avslutande tanke: Går man på gym ska man helst vara vältränad redan innan för att passa in, man ska vara och se seriös ut genom hela träningspasset, man ska ha snygga kläder, man ska en massa hit och dit. Det man definitivt inte ska göra är att ligga på rygg och asgarva för att man inte klarar av en övning som man försöker sig på för första gången (övningen skulle nog ha tränats noga hemma innan man ens börjar fundera på att praktisera den på ett gym). Jag kände mig så fel ute men jag hade så himla kul. Orka hålla uppe en prettofasad bara för att man råkar vara på ett gym.

/Malin

P.S Jag har äntligen fått tag på hundägaren som låter hunden pissa utanför porten samt lämnar bajspåsarna ännu närmare ingången. Bajspåsaran försvann nästan direkt efter jag pratat med honom - men bara för ett par dagar. Hur F-N tänker folk! Jag vill inte kliva in i hundens personliga toa så fort jag ska ta mig ut, bara för att ägaren inte orkar ta på sig en jacka och gå de 50 meter som tar honom utanför bostadsområdet. Johannes ville inte att vi skulle sätta upp en lapp, men nu sjutton kommer en lapp att dyka upp och inte anonym sådan! D.S

Kommentarer
Postat av: Linda

Ha Ha! De var skoj på gymet den gången =) Nog för att det alltid är kul att gyma med dig, men extra skoj är det när man får asgarva när man tränar!!

2010-02-13 @ 17:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0