Tupperware

Färdigpluggat för idag, nu ska jag gå och hämta Alva på förskolan. Kan inte låta bli att längta efter henne när jag sitter och läser om barn i hennes ålder hela tiden. Så mycket roligare att vara med henne istället för att läsa böckerna. Idag blir det i alla fall spännande att höra hur det har gått på förskolan med de nya galonkläderna, kanske har hon kunnat leka säl i vattenpölarna?

I måndags kom vi hem från Pieski och sen har det bara sagt "swosch". Jag har i alla fall gjort upp ett pluggschema så nu när jag slår igen böckerna för dagen så kan jag koppla bort skolan. Jätteskönt och det känns som att jag hinner utnyttja tiden på eftermiddagarna lite mer. Idag har jag dock inte varit så effektiv på pluggfronten då jag hade bokat tvättstugan. 8 maskiner med tvätt har jag kört idag så lite duktig känner jag mig i alla fall.

Igår var jag förresten på tupperwareparty och tyckte det var kul OCH handlade för alldelens för mycket pengar. Det trodde jag aldrig om mig själv när jag var fem år och tyckte mammas tupperwareparty var jättetråkiga... Men tupperwaregrejjor är bra saker.

Påsken var för övrigt riktigt trevlig och det gick jättebra att ha med Alva på skoterutflykt och pimpling. Hon var nog inte supernöjd över att måste gå runt i en förstor overall. Mommo och moffa hade varit snälla och inhandlat den åt henne, men det fanns ingen mindre storlek än 86. Inte i vettiga prisklasser i alla fall. Det borde finnas någon form av regel om "desto mindre tyg - desto billigare". JAg förstår inte hur overaller för det mesta kostar 600kr och uppåt. Någon känsla för att de växer ur dem på två månader verkar inte finnas hos försäljarna. Jajja, galonisarna som vi inhandlade snabbt som attan efter att försökolepersonalen snällt men bestämt påpekat att det behövdes blev efter några om och men rätt billiga. "Barnens hus" hette lösningen, och det fanns andra färger än blått och rosa. Känner att just dessa färger förtjänar ett eget inlägg, så jag ska inte spinna vidare på det nu, istället ska jag spinna iväg till försökolan, som sagt!

/Malin


Kommentarer
Postat av: Linda

Fick du fika på tupperware partyt? I så fall var det nog därför det var roligt =)

2010-04-09 @ 21:39:34
URL: http://maggiemays.blogg.se/
Postat av: Malin

Världens godaste fika var det =)

2010-04-10 @ 00:11:43
Postat av: Linda

Där har vi svaret =)

2010-04-10 @ 08:41:10
URL: http://maggiemays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0