Forever and ever, I will always love you - all of you!

Äntligen är det här, det alla med spänning har väntat på. Vad var det egentligen som hände den där dagen för länge sen. En månads väntan och här kommer svaret....

Jaja, jag vet att jag är sämst på att uppdatera ibland och de flesta har förstås redan läst och hört alltihopa. Tack för alla gratulationskommentarer! Nedan bjuder jag i alla fall på några bilder och mina minnen från en bråkdel av dagen.

Alva får lite vatten över huvudet efter att Johannes och jag avgett våra löften,
Alva döps
för vi passade, som sagt, på att överraska med en vigsel.
Utgång

Dop-/bröllopsfika följde direkt efter cermonin.

Tårtor
Förutom tårtor fanns även 7 sorters kakor. Det är så lätt hänt när mormor, mamma och svärmor börjar värma bakugnarna samtidigt. Vi som bara hade tänkt bjuda på kladdkaka och kaffe.

När fikat så småningom hade bytt plats från tallrikar till magar så drog ett gäng iväg med delar av bordsdekorationen, samt en nyckel till närliggande soprum.

Bilen som våra vänner pyntat
Någon stackare offrade även sitt röda läppglans för att pryda backluckan med texten "NYGIFTA".

På kvällen hade vi bjudit in till fest "eftersom det ändå var så många i farten". Mamma och pappa hade dock haft sina aningar om ett annalkande bröllop och skumpan var därmed, till min och Johannes förvåning, redan införskaffad. Fram till tre på natten höll vi grannarna vakna, men då de smög runt huset för att förstå vad sjutton vi sysslade med - då stod bilen där på uppfarten och gav alla en rimlig förklaring. Jag tror att grannsämjan klarade sig.

Mycket dans blev den under kvällen. På uppmaning av folket så spelades det bland annat en bröllopsvals. (Spotify is the shit :D )

Brudvals
Sockar i finskorna är en riktig hit har jag hört. Hela min kropp var så uppe i varv under kvällen och det var endast mina fossingar som hade förstånd nog att inse hur kallt det var på backen.

Trötta men lyckliga gick vi sen till sängs. Alva Johannes och jag.






Tack Ida för all fotodokumentering, Tack Daniel för filmandet, Tack Mattis för att du hjälpte till att spela gitarr på dopet. Tack mamma och pappa för att vi fick vara i huset trots att ni inte riktigt visste vad för sorts fest det skulle bli.

TACK TACK TACK!!!
alla som gjorde det här till en underbar dag! Utan just DIG hade inte kvällen blivit så lyckad som den blev.

Love you - all of you!



(Till er som inte var bjudna, det var tyvärr inte möjligt (ekonomiskt. praktiskt mm) att bjuda in alla vi känner. Vi drog gränsen vid "släkt och de vi umgås med som mest".)


Kommentarer
Postat av: Malin E

Och tack till er två som överraskade oss allihop! Inte hade man förberett sig med vattenfast marcara heller... nej nej. Men en otroligt fin dag var det i all fall! Grattis än en gång och kramar till er alla tre :)

2009-09-13 @ 22:36:50
Postat av: Corundum

Grattis! :D Så glad för er skull - önskar er all framtida lycka!



Varma tankar från Luleå.



/Joar

2009-09-13 @ 23:37:35
URL: http://ordensmakt.blogspot.com/
Postat av: Erika

Tack för att jag fick vara där, det var en underbar överraskning, en härlig fest och en allmänt bra dag. Tack för att jag fick vara där och dela den med er! =)

Love you guys! All three of you! (och snart ska jag nog ha blivit kvitt den här dumma förskylningen så jag kan hälsa på er och få hålla Alva en stund) =)

2009-09-14 @ 12:55:26
URL: http://swinginvintage.blogspot.com
Postat av: Nina

Så fina bilder du lagt upp! En jättefin klänning hade du på dig! Jag måste hitta en klänning till ett bröllop nästa helg ångest Ha det så bra så ses vi! Kram

2009-09-15 @ 08:53:48
Postat av: Mattis

Ni är härliga!

2009-09-15 @ 09:58:05
URL: http://www.mattis.st
Postat av: lill-Hanna

Du tror inte jag börja böla IGEN nu när jag såg bilden på er vid altaret, svar JA! Jätte kul me bilder:D Återigen ett stort tack till att jag/vi fick vara en del av eran dag! KRAMAR fr Norrfjärden

2009-09-17 @ 16:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0