Inväntar biverkningar

Igårkväll gick vi och la oss strax efter Alva. Läggdags redan klockan nio innebar att jag för en gångs skull hade tid att läsa lite utan att inkräkta allt för mycket på välbehövliga sovtimmar. Helgens bravader med dans och sena kvällar tog ut sin rätt och efter två sidor hade jag somnat med boken framför näsan. Helgen var för övrigt en av de bästa på länge! Vi hade barnvakt hela helgen då Johannes föräldrar tyckte att vi hade ganska bra lockbeten för att de skulle komma ner. Lockbetena hette Alva, Daniel och Åsa. Barnbarn och barn med sambo, och alla under samma tak. Svärmor och svärfar fick alltså ta hand om Alva hela helgen medan vi dansade. Jag dansade förare (herre) i nybörjarmedelnivån och följare (dam) på medelnivån, Johannes dansade när det behövdes en extra förare och Daniel och Åsa stod i mitten och pekade: Gör si gör så...gör INTE så! Svärmor Åsa jobbade nog halvt ihjäl sig och bjöd oss på lunch och middag då vi kom hem mellan danskurserna. Väldigt uppskattat med god och ordentlig mat mellan passen.

 

På lördag kväll var det dans till Renhornen och jag kan ärligt talat inte minnas sist jag dansade så mycket på en kväll. Stämningen i lokalen var på topp och musikerna spelade musik som det svängde bra om. Att Alva trivdes så bra med farmor och farfar gjorde att hela helgen lyftes ännu mer, för vi kunde koppla av helt och hållet och njuta av dansen, utan att oroa oss för lilltjejen.

 

Så till dagen. Strax efter klockan tre traskade vi iväg för att vaccinera oss. Under promenaden insåg jag att det regnade lite mer än vad jag tänkt mig och klädvalet var därmed inte det bästa. Mjukisbyxor och tygjacka. Men vad gör det när det bara är en kvarts promenad för att sen stå inomhus och invänta sin tur till vaccinering? När vi kom fram 25 minuter före vaccineringen skulle starta så fick vi dock snällt ställa oss i kön, utomhus. Blött! Som tur var avtog regnandet och inte allt för genomvåta fick vi vårat vaccin. Nu är det bara att invänta eventuella biverkningar. Hej hopp! /Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0