"Emotionally hijacked"

Näe riktigt så är inte fallet för min del. Jag tyckte däremot att det lät så roligt att säga. Sitter och läser om EQ (emotionell intelligens)som mitt examensarbete ska handla om. Jätteintressant! Jag vet inte om jag håller med författarna till fullo i allt, men till stor del låter det väldigt förnuftigt och bra. Summa kardemumma är att för att man ska må bra i livet så är det viktigt att man är medveten om sina känslor och vågar erkänna dem för sig själv. Försöker man förtränga sina känslor så försöker de ändå ta sig ut på något sätt, "negativa" känslor kan bli till huvudvärk till exempel. Må hända att det låter som hokuspokus när du läser den här sammanfattningen. Läs istället en kort bok om det. Jag kanske har blivit lite hjärntvättad, men jag tror att det till viss del skulle lösa många av våra vardagliga bekymmer.


Till helgen blir det dans dans och dans. Svärmor och svärfar är här och håller koll på Alva medan Johannes och jag kan gå kurs för Daniel och Åsa. Det ska bli så kul att stå i ringen och lära sig isället för att stå mitt i och lära ut. Som omväxling alltså. Jag trivs väldigt bra med att lära ut också försås. Det är väl inte för inte jag har valt att bli lärare.


Så, snart är huset fyllt av alla ovan nämnda människor, så jag ska ta tag i den sista läsningen.


Trevlig helg!
/Malin


P.S Jag är ett stort fan av min syster, hon klarar av att bo själv i Oslo, hitta ett arbete som hon trivs med och vågar ta sig an så många utmaningar. D.S

Kommentarer
Postat av: Linda

Rätt bra att inte hålla med om författaren i allt, då har man nått att skriva i diskussionen =)

2009-11-20 @ 22:16:31
URL: http://maggiemays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0