Bajs, bajs, bajs överallt!

Känsliga läsare varnas.

Plommonpuré har numera en bekräftad effekt på Alvas mage. Vi har aldrig märkt någon större skillnad beroende på vad hon har ätit, så både igår och i förrgår fick Alva plommonpuré till efterätt. Det tycker hon är smaskigt. Så igårkväll gick Johannes för att byta blöja. Vad jag gjorde kommer jag inte ihåg, men jag hör honom ropa på mig från badrummet. Jag gör mig ingen brådska så han ropar igen. Där på skötbordet ligger Alva, Johannes står och håller i hennes händer. Händerna är alldelens brunkladdiga, brunkladd finns det även en beskedlig mängd av på magen och ett sträck över kinden. Och det luktar päckel! Jag tar tag i hennes händer och medan jag gör allt för att hålla dem stilla och borta från munnen så får jag höra om Alvas bus. Visst, det var rekordmängd med bajs i blöjan och det brukar inte vara några problem, men Alva hade fått för sig att ta tag i blöjan och rycka den uppåt magen. Därav bajs, bajs, bajs överallt! Johannes och jag kunde inte annat än skratta åt situationen och Alva låg på skötbordet och var ovanligt nöjd över att både mamma och pappa stod där och fixade med henne.

Efter att vi fått bort det värsta så hoppade Johannes i duschen och tog med sig Alva för avsköljning. Sen passade vi på att bada badkar allihopen.

Bada!

Det var alltså vad vi tillbringade eftermiddagen med. Under dagen var vi på en härlig utflykt med Anders och Linda.

Utflykt

 /Malin

Kommentarer
Postat av: Nina

hahaha, ja det är livet med ungar det :) Här har vi haft bajs överallt tror jag :)

2009-11-29 @ 22:39:46
Postat av: Malin

Så det är bara mer att vänta med andra ord? =D

2009-11-30 @ 10:19:18
Postat av: Sofie

åh så fina bilder :D



Ja jag hitta verkligen en klockren låt kan man gott säga..

2009-11-30 @ 10:25:06
URL: http://oneofme.blogg.se/
Postat av: Nina

Jepp! Tokigaste gångerna för oss har varit när Leo och Frej ålat runt (dom kröp aldrig på knä utan ålade alltid runt på golvet innan de började gå) utan blöja och bajsat samtidigt, härliga bajsspår blir det då över golven :-D

2009-11-30 @ 20:51:46
Postat av: Erika

Haha! Vad härligt! Men det är väl bra, då vet ni att plommonpuré fungerar bra om hon skulle bli trög i magen =) (Always look on the bright side of life!)



Vilket otroligt härligt kort från promenaden! Färgerna, ljuset, helt underbart. Så väldigt mycket svensk vinter.



Kramar!

2009-12-02 @ 12:30:53
URL: http://swinginvintage.blogspot.com
Postat av: Hanna

Hej, var länge sedan jag var här. Tänkte kolla in om det fanns nå bilder på lill-tjorven å jag blev inte besviken. Vilken liten sötnos hon är och vuxit har hon:D Kramar fr Norrfjärden

2009-12-05 @ 05:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0