Sportlov

Egentligen existerar inte lov när man har gått ut grundskola och gymnasium, men universitetet brukar vara sparsamma med lektioner kring lovtider. Eftersom eleverna har sportlov så är det bara för oss praktikanter att traska iväg till våran skola. Men det blir inte många gånger, en halvdag idag och knappt en halv dag imorgon. Sen är det "ledigt". Då ska jag försöka avsluta alla uppgifter som vi får under praktiken och därefter försöka få till här hemma så filuren kan dyka upp till ett ställe som är någorlunda ordnat. Inte för att h*n kommer bry sig, men däremot kan jag kanske koncenterara mig mer på examensarbetet än hushållande under de lediga tider som dyker upp framöver.

Som sagt så är det inte praktik den här veckan, och det känns lite trist att inte vara i den miljön. Trivs riktigt bra på min praktikplats, det är nog det första "jobb" som inte har gjort mig uttråkad eller fått mig att räkna minutrar tills det är dags att gå hem. Så, det kanske är rätt yrke för mig? =)

I helgen tog jag min första dansfria helg. Kände efter föregående helgs intensiva dansande att nu får det vara nog på den fronten. Dels för att jag blir så irriterad över att inte kunna göra allt jag vill göra till musiken, och dels för att det kändes alldeles för mycket i kroppen (läs bäckenet) dagarna därpå. Så nu tycker jag det är dags för filuren att komma ut. Ge min mamma en pra födelsedagspresent kanske? Pappa är ju född på sin farmors födelsedag, jag är född på min farmors födelsedag och då vore det ju passande om filuren kommer ut på sin mormors. Om det ska bli helt rätt så borde väl knodden komma ut på pappas födelsedag, men till 14 juli tänker jag inte vänta!

Syrran räknar i alla fall med att få bli moster den här månaden, och jag vill helst att hon har rätt. Fick däremot höra att här i Umeå låter de en gå tre veckor över tiden innan de gör något. Skulle det vara så, då blir det en aprilbebbe. Det tänkte jag försöka undvika i den mån det nu går.

Nu ska jag ta tag i lite läsning inför morgondagens semnarium.

Ha det bäst i snöyran
/Malin


Kommentarer
Postat av: Eva

Jag hoppas då att du inte får gå till den 14 juli ;) blir lite jobbigt för dig då...



2009-03-02 @ 18:16:33
URL: http://www.theobus.se
Postat av: Cissi

Nu är det nära gumman.. härligt!!!!=)



kramar om

2009-03-02 @ 19:51:28
Postat av: Nina

Den 12 mars kommer nog eran lilla bäbis :) Det satsar jag mina pengar på iaf. Jag hoppas verkligen inte att du måste gå 3 veckor över tiden!



Kram kram

2009-03-03 @ 09:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0