Pizza med mögelost

Idag var jag förhoppningsvis på det sista MVC besöket innan filuren kommer. Som vanligt var barnmorskan lite halvstressad. Hon är en sån där överenergisk person tror jag...eller så är det bara när hon är stressad, men i så fall är hon alltid det när jag är där. Hur som hur så är hon trevlig i alla fall. Allt såg bra ut för min del, filuren ligger fortfarande med huvudet neråt. Precis som h*n ska. Hjärtljuden låg på 138 slag/min - som de alltid gjort nästan och huvudet var ruckbart. Det vill säga att filuren inte har fastnat i mitt bäckene än...typ =) Det kan ta ända fram till just innan det är dags att komma ut innan huvudet är fixerat. Alltså, har fastnat. Och det låter ju mycket mer bekvämt om filuren får röra sig så länge som möjligt, måste vara tråkigt att bara sprattla där inne och om huvudet dessutom är fastlåst hur kul kan det bli då?. Skulle det vara jag skulle jag vara sjukt uttråkad by now (och jo...antagligen var det väl därför jag kom två veckor för tidigt). Barnmorskan tyckte i alla fall att jag hade alla förutsättningar för att få en bra förlossning. Det var skönt att höra, men samtidigt har jag inte funderat så mycket över andra alternativ. Det är ju självklart att det kommer att gå bra. Ingen idé att fundera på annat.

Väl hemma från barnmorskan fortsatte jag dagen som den började. Jag tänkte på alla uppgifter jag borde göra men till skillnad från morgonen så gjorde jag faktiskt lite lite grann. När Johannes sen kom hem så lämnade jag det raskt och vi startade upp pizzabaket.

Till en början gick det riktigt bra, degen blev gjord och fick jäsa, ingredienserna hackade och tomatsåsen stog och puttrade. Då inser vi att det är lite för lite ost vi har hemma, men det får allt räcka. Jag går och trycker ut pizzadegen i långpannan och Johannes blir glad över att han har hittat lite parmesanost i kylen. Den passar han på att lägga i botten och jag börjar bre på tomatsåsen...När jag precis har hällt på all tomatsås ser jag små gröna prickar i osten. Mögel! Typiskt några svordomar från Johannes och några djupa andetag från mig. Sen sätter vi igång att fixa. Johannes är som tur var väldigt effektiv och jag har rätt bra tålamod, den kombinationen var nog oslagbar ikväll. Han fixar ny tomatsås medan jag skrapar bort all tomatsås och så mycket ost jag bara kan från degen. Pillergöra minst sagt, speciellt när man är hungrig. Tveksamt är om allt mögel försvann, men tillräckligt för att jag skulle känna mig nöjd (och då är jag ändå rätt kräsen när det gäller sånt). En halvtimme längre bort hamnade middagen, men det smakade riktigt gott framför en film och med ett halvt glas dr Pepper till.

/Malin

Kommentarer
Postat av: sofie

ja nja men de är mer ödemark där än här i luleå iaf!..och tänkt..ska ja vara där i 3 veckor utan datorn och tv.. ingen sådan komunication?? vet inte om ja skulle klara de.. skulle juh verkligen bli som att vara instängd i nått.. så ja måste fundera..men Jo ja tror man får pengar och ersättning under den tiden..

2009-03-04 @ 23:17:29
URL: http://oneofme.blogg.se/
Postat av: Anonym

btw.. alltid när du skriver h*n ..läser ja det som han. men jag har drömt om att det blir en flicka!.. så mina drömmar säger nåt och min physkiska säger nåt annat:P haha

2009-03-04 @ 23:18:53
URL: http://oneofme.blogg.se/
Postat av: Linda

Trodde att jag skulle få något gott recept på pizza med mögelost.. Men Nä!



Drömde att barnet gjorde entré här om natten.. Kändes som verkligt, var nästan tvungen att ring o kolla om det var så :P

2009-03-05 @ 18:30:59
URL: http://maggiemays.blogg.se/
Postat av: Petra

Hejsan! Jo det var jätte mysigt är så underbart att gå nere på isen...det är ju nästan mer trafikerat där än på de vanliga vägarna här uppe ;) Skrattar läste om din barnmorska, min var också enormt stressad. Nu börjar det bli spännande inte så länge kvar, får hoppas du slipper gå över tiden.. Jag gick ju bara en dag =) Kram och Lycka till om filuren vill ut snart =)

2009-03-06 @ 08:44:00
URL: http://stortysken.webblogg.se/
Postat av: Mamma

Hej

Är det inte dags och uppdatera sidan????????????

Go´natt

2009-03-12 @ 23:15:12
Postat av: Mattis

Haha! Pizza och Dr Pepper! Den där filuren blir introducerad till de bästa delarna av universum direkt. Klockrent!

2009-03-13 @ 09:22:31
Postat av: Barbro och Erik

GRATTIS! GRATTIS!

Jag (Barbro)kände på mig igår att bebisen hade kommit och pratade idag med Linda och hon bekräftade att jag hade rätt. En liten tjej - va´mysigt! Kanske får vi se henne i påsk ....?!





2009-03-15 @ 16:09:44
Postat av: Eva

GRATTIS till lilltjejen!! Hoppas snart få se ett kort på henne snart!



2009-03-16 @ 20:12:11
URL: http://www.theobus.se
Postat av: Anonym

GRATTIS TILL LILLTJEJEN!!!



Åh så underbar.. längtar tills kort kommer upp=)



bamsekramar till er båda

2009-03-16 @ 21:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0