Hemmafixare

Snart snart snart är den klar. Spjälsängen alltså. Alva växer så det knakar och nu är vaggan egentligen för liten för henne. Den skulle passa helt perfekt om hon behagade ligga helt stilla, men det har verkligen blivit fart på henne så när hon är vaken, eller håller på att vakna, så far armar och ben fram och tillbaka. "Donk" in med en arm i väggen "Donk donk" in med två ben i andra väggen. Men lika glad är hon för det.

Vaggan börjar bli för liten för ett, om än litet, spratteltroll.

Det där med att måla om en spjälsäng är i alla fall ett kapitel för sig, ett STORT kapitel. Inte en fjuttig halvsida som alla inredningsprogram får en att tro. Färg + pensel och något att måla på, det kan väl inte vara så svårt? Jajja, spjälsängen är vit nu i alla fall, inte brun. Det var det som var tanken. Men allvarligt talat, vilken utbildning ska man ha för att få färgen jämn och fin? Eller vilken pensel? Både Johannes och jag är perfektionister men ibland får man väl helt enkelt ge sig. Förstå att antingen är det bristande kunskaper eller dåliga verktyg (förmodligen det första) som gör att det inte blir sådär snyggt som "alla andra" hemmafixare får det....Bara att måla om...jo tjena! Imorgon ska jag knalla iväg och köpa lite mer färg för att slutföra projektet i alla fall, så Alva hinner kanske sova en natt i sin nya säng innan vi drar upp till Luleå.

För övrigt är våran fina fina bil till salu nu. Familjeliv kräver familjebil. Känns rätt trist att göra sig av med den, men å andra sidan tycker jag också att det är trist att slänga ett par utnötta fotbollskor. Jag ger döda ting för mycket personlighet helt enkelt. Tänk om bilen kommer att sakna oss...?

Avslutar med att bjussa på en bild på mina favoriter. Det här är innan vi drog iväg på examensfiranden.

Alva och pappa ska på examensfirande

/Malin

P.s imorgon ska jag få en fin frisyr i håret, Erika vill träna på pinncurls och jag ska ställa upp som övningsdocka. Lägger in några bilder på hur det blev sen =) d.s


Kommentarer
Postat av: Sofie

åh fina bilder :)

2009-06-15 @ 08:53:10
URL: http://oneofme.blogg.se/
Postat av: Erika

Tycker sängen blev bra, den kanske inte ser ut som att den är köpt med den färgen, men så mycket trevligare att det syns att nån lagt ner tid på den.



Lite trist att bilen ska försvinna snart, men spännande med en ny bil!



Och tackar för att jag fick leka med ditt hår, var roligt =)

2009-06-16 @ 13:01:57
URL: http://swinginvintage.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0