Bilbarnstol och vagga... check!

Nu är vi ganska redo för att filuren ska komma. Det finns vagn, vagga, bilbarnstol och ett skötbord. Vilka grejjor som hör ihop med blöjbytandet, förutom blöjor, det har vi inte listat ut än.

Mamma och pappa kom hit i helgen, de hade med sig en hel resväska med barntygartiklar. Det vill säga kläder och sänglinnen mm. Efter mycket fram och tillbaka huruvida vi skulla använda oss av en vagga så bestämde vi oss för att de fick ta ner även den.

Mormors mormors vagga
Mormors mormors vagga

Den här vaggan har jag legat i, min mamma, min mormor och mormors mormor. När mormors mamma var nyfödd så var vaggan bortlånad. Så det känns rätt kul att våran lilla filur ska få sova i den också. Vaggan är tillverkad någon gång kring 1850 och med tanke på alla syskon till ovan sagda personer också har legat i den, så syns det att den är använd. Trots det är det helt funktionsduglig fortfarande.

När jag ändå var i bildknäppartagen så fick Johannes ta ett kort på magen. Den här gången följde även ansiktet med.
Magen i v36

Det var först när jag såg de här korten som jag insåg att magen faktiskt har blivit rätt stor. Det ser inte så ut när man tittar ner på den. Som tur är kan jag fortfarande ha min dunjacka. Hade ingen aning om att den var så stor. Nu är det ju bara fyra veckor kvar till beräknad nedkomst så jag borde klara mig utan att köpa nytt. Skulle det krisa någon vecka så har snälla Maria lovat att låna mig någon av hennes jackor.

Det som annars händer och sker är inte så mycket. Jag har VFU (verksamhetsförlagd utbildning) fram till 19 mars, så kvällarna går åt till att planera och göra iordning lektioner för de små liven. Dessutom försöker jag genomföra ett temaarbete om myter. Eleverna klarar det rätt bra, men jag har definitivt upptäckt en lärares dilemma med att få in alla i samma arbete trots otroligt stora skillnader i kunskaper.

Veckorna går rätt snabbt just nu och filuren är vaken mer och mer, rörelserna känns mer distinkta än tidigare och kan kittla till rejält ibland. Det är både spännande och fascinerande att se och känna det. Om två veckor skulle vi kunna vara föräldrar...eller om sex veckor iofs. Jag hoppas filuren har tänkt hålla tiden någorlunda i alla fall.

/Malin

Kommentarer
Postat av: sofie

jag fråga mamma om du hade blivit större..fick väl inte nån stort bra svar direkt.men nu när ja ser bilden så har du juh blivit massa större! shit pomm fritt!! :P.. va kul med allt :D jag vill också!:D

2009-02-15 @ 20:23:30
URL: http://oneofme.blogg.se/
Postat av: Nina

Härliga tider Malin! Va fin du är!!! Måste säga att jag är avis på den fina vaggan, och tänk vad mycket släktingar till dig som legat i den, underbart. Själv har vi använt en "bäbiskrog" på hjul till både Leo och Frej. Den har även jag och mina bröder sovit i så den kändes också nostalgisk. Väntar med spänning på att er lilla fis ska komma ut. Lycka till nu på sluttampen!

2009-02-16 @ 13:47:06
Postat av: sofie

haha jo verkligen! verkligen mina vardags saker i mitt liv =P

2009-02-16 @ 16:26:29
URL: http://oneofme.blogg.se/
Postat av: Eva

Va stor du blivit.. Va roligt med att ni kan använda samma vagga som så många i din släkt har legat i. :) Du verkar ha haft en smärtfri graviditet hittills hoppas att det fortsätter så också :)

2009-02-16 @ 19:20:30
URL: http://www.theobus.se
Postat av: Mattis

Hej underbaringar!



Det är så sjukt spännande, jag har en nedräkning jag med här i min kalender på jobbet, Jag läser er blogg i smyg, så uppdatera oftare :)



Hoppas ni mår som ni förtjänar annars, och att vi ses snart! Vi har alla alldeles för mycket att göra, det är tydligt...



Puss!

2009-02-17 @ 08:31:08
Postat av: Corundum

Hej Malin! Jag hade råkat tappa bort dig bland mina feeds, så jag har glömt att gå in här på jättelänge... Men vad kul att det verkar flyta på för dig! :)



Och vilken jättefin vagga! Den vagga jag och min bror legat i har också mina två kusiner och min far och hans syster en gång slumrat i... Men den är tillverad på 1950-talat, så den är ju nästintill splitterny i jämförelse med eran raritet! Verkligen imponerande. :)



Ha det fint, lycka till med allt!

/joar.

2009-02-21 @ 13:50:09
URL: http://ordensmakt.blogspot.com
Postat av: lill-Hanna

Malin = big mama!!! så super-fin du är. Ser fram emot nedsläppet. KRAMAR fr lill-Hanna fr norrfjärden PS. Daniel hälsar me


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0