Nakenfis!

Idag har varit en ovanligt produktiv dag. Tänk vad lite morgonträning kan göra! Jag har spelat squash för första gången i mitt liv. Det var riktigt kul, jag lyckades till och med vinna ett set (av ca 7 iofs, men iaf). Nu känner jag träningsvärken komma smygandes från rumpan och upp mot ryggen. Härligt!

Jag har gjort min första intervju till examensarbetet idag. Läraren jag pratade med gav mig många utförliga svar och det var intressant att höra tankegångarna kring värdegrundsarbetet. Trots att jag inte har tid så for drog vi iväg till öppna förskolan när jag kom tillbaka från intervjuandet. Min nyfikenhet över hur det var därborta tog helt enkelt över. Alva blev tokglad när hon såg barnen som var där och pedagogen Kristina.

Eftersom det är baddag idag så fick Alvas kväll avslutas med en tillägg i nattirutinen. "Springa" naken! Vi hade en överlycklig tjej som kröp omkring på alla fyra och pratade på för fulla muggar. "Åh åh vad det är skönt å va naken..." =)

Min egen kväll fick avslutas med lite pärlande. I söndags var jag på en nybörjarkurs för att göra smycken med olika pärlor mm. Rätt kul faktiskt och jag har nu ett armband, som det ser ut som en dagisunge har gjort, ett halsband som ser helt okej ut och så kvällens projekt, ett julörhänge som blev riktigt fint! Det som är så härligt är att Johannes sitter och hjälper mig med smakråd. Bland annat höll han upp hänget mot sitt eget öra för att jag ska kunna se hur långt ner jag vill att det ska hänga. Tyvärr är det lite svårt att inte tänka på hur tokigt det ser ut med Johannes i örhängen. Hur som, han har stor del i att hänget blev så fint som det blev. För att kunna skryta lite mer om det, så ska jag lägga ut en bild på hänget. Men inte ikväll, för nu hade jag tänkt komma i säng i tid....

/Malin

Kommentarer
Postat av: Corundum

Tips på sida med väldigt mycket pyssel och pärlor, även om du nog måste bläddra tillbaka en del i tiden... Hon har mest virkat på sistone. Kolla in http://dagenskreativa.blogg.se/ :)



/jag.

2009-12-09 @ 07:54:20
URL: http://ordensmakt.blogspot.com/
Postat av: Malin E

Härligt att läsa om er vardag :) Och jättefina bilder från er utflykt! Blir nästan lite avis på familjelivet får jag erkänna... Hoppas att vi hinner träffas mycket kring jul! Kram Malin

2009-12-09 @ 19:07:50
Postat av: Corundum

Malin, den här kanske du skulle uppskatta... :P http://www.tjuvlyssnat.se/goteborg/barnuppfostran-x-2



Alltså, Malin 1, den Malin som har barn. Men båda malinarna kan få ett grattis på namnsdagen! :)



/jag.

2009-12-10 @ 10:57:12
URL: http://ordensmakt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0