Läsa läsa läsa

Kliver upp på morgonen, måste och vill läsa morgontidningen. Betalar vi för den bör man ju läsa den, och dessutom är jag rätt nyfiken vad som händer härikring.

Sätter mig vid datorn och mjukstartar pluggandet med att läsa några bloggar, lite aftonbladet och lite mail. Därefter tar jag itu med en massa böcker som behandlar ämnet i mitt exarbete.

Till lunch har posten kommit, ibland med Lärarnas tidning (den bör man ju läsa, man får det ju gratis och dessutom ska jag ju bli lärare) och ibland med Vi Föräldrar, den vill jag ju läsa för det är intressant.

Efter lunch är det mera plugga, men som vanligt kan jag inte låta bli att se mig omkring på nätet om det kan ha hänt något i den där bloggen som uppdateras en gång i veckan, på sin höjd. Har jag sagt att det är lite segt att plugga? Hur som, tar tag i pluggandet och läser vidare.

Middag, fortsätter läsa posten som kom före lunchen.

Läggdags och ÄNTLIGEN får jag sätta ögonen i Flickan som lekte med elden. Det var länge sen jag läst så bra böcker att jag går och längtar hela dagen tills jag har tid att läsa dem.

Läsa läsa läsa. Det ska bli så skönt att börja jobba i framtiden. För tänk! En lööööööön, pengar som kommer in som är bara miiiina (och Johannes och Alvas och Hyresvärdens och ....). Dessutom kan jag läsa endast det jag vill (okej, eftersom jag ska bli lärare vet jag att detta är ett önsketänk, men jag ska leva i den tron tills verkligheten slår tillbaka).

Avslutningen på denna vecka ska dock användas för att skriva.


/Malin

P.S Alva klappar nu i händerna tittar på lampan när man säger lampa...men även då jag frågar "var är pappa?" och när johannes frågar "var är mamma?". Allt är i lampan just nu =) Men det är häftigt, vi märker mer och mer att hon förstår saker vi säger till henne. Säger vi "bang bang" efterföljs det ofta av att hon slår på något som låter kul. Typ toastolen eller Johannes dator. Säger vi voff voff så tittar hon efter hunden som vi brukar busa med, sen tar hon tag i den och börar bita i den och busa med den.
D.s

Kommentarer
Postat av: Eva

Haha känner igen mig i hur det var när man själv pluggade.. Gjorde allt annat än att plugga :)



Lilla Alva börjar bli stor nu! Hoppas vi hinner ses när ni kommer upp nu under jul! Du får höra av dig

2009-12-03 @ 21:10:49
URL: http://www.theobus.se
Postat av: Malin

Vad jag längtar efter att själv få säga sådär till någon! =D Känner igen mig från när jag själv pluggade... JAg vill också ha ett jobb!



Vi åker upp till Luleå den 17 dec. sen är vi på plats till och med ...hmm...har inte bestämt exakt när jag åker hem, men någon dag efter nyår iaf.

2009-12-04 @ 13:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0