Regnig promenad

Det är skönt att komma ut från lägenheten ibland. Speciellt när vädret var som det var nu under helgen och Johannes är hemma. 17 grader varmt och strålande sol. Då gör det inget att vi har en liten tjej som blir vrålhungrig och vill ha mat nu och på en gång. Vi satte oss helt sonika ner så hon fick smaska i sig lite mat.

Alva är hungrig, så vi fick göra ett stopp mitt i promenaden.

Vid samma tillfälle passerade en fotbollskompis som gjorde ett stopp i sin löprunda för att prata med oss ett tag. Gud va skönt det såg ut att fara ut och löpträna! Undrar när man vågar sig på det igen. Vill ju vara säker på att bäckenet har gått ihop sig ordentligt först. Jag vet ju inte hur man vet det. I fredags var vi och dansade i alla fall och det gick ju rätt bra. Kändes lite lite i en fog då jag tog ut vissa rörelser.

Nu sover Alva riktig gott efter en lite besvärlig natt, jag vet inte varför, men hon ligger ofta och gnyr lite halvvaket på morgonkvisten. När jag sätter mig upp i sängen och lägger henne mot min bröstkorg, då slutar hon på en gång och somnar som en stock. Fast då får ju inte jag sova något om det ska vara enda lösningen. Klurigt. 

Om en halvtimme ska Alva och jag ge oss ut på en promenad till BVC, tyvärr är förutsättningarna inte samma som i helgen. Det blir en regnig promenad.

/Malin

P.S Tack för alla kommentarer, det är jättekul att få respons på det jag skriver. Extra kul är det att så många tycker att Alva är ett fint namn och att hon är så fin. (Johannes och jag kan inte annat än hålla med.) 

Kram till er allihopen!

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad härligt det såg ut på kortet! Ja, Alva är ett riktigt fint namn... Kommer till Umeå i helgen, kanske vi hinner ses?



//Eva

2009-04-28 @ 13:59:03
URL: http://www.theobus.se
Postat av: Nina

Slog mig just nu att ni kanske kan prova köpa en vetevärmare till henne. Har en bekant som använt det och lagt intill sin dotter och hon har blivit nöjd med det. Det ger ju mysig värme som kanske, förhoppningsvis, ibland kan vara substitut till mammis och pappis.

2009-04-28 @ 21:13:32
Postat av: Hanna U

Hej,

hur liten å söt som helst är hon er lilla Alva. Hur gulligt namn som helst me fick lill-knodden tilldelat också. Längtar efter att få se tillskottet till sommaren! KRAMAR fr pite

2009-04-29 @ 04:33:44
Postat av: Erika

så kul dte låter med promenader och en liten plutt att gosa med... livet har væl ændrats rætt drastiskt nu kan jag tænka mig? =)

2009-05-03 @ 15:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0