Dammsugare på bröstet

Nu är namnet bestämt. Alva Paulina Videhall heter lilltjejen numera. In i det sista stod det mellan Alicia och Alva, även Cecilia som Johannes tycker är vackert var med på ett hörn. Till sist kom vi fram till att det är en Alva vi har fått och vi är riktigt nöjda med det namnet. Paulina har hon fått som andra namn efter min mormor som jag tycker om så hemskt mycket.

Nu i helgen blev Alva fem veckor gammal och hon växer och utvecklas för fullt. Nu följer hon föremål med blicken och hänger verkligen med i vad som händer. Det är nog både för- och nackdelar för hennes del. Nu förstår hon tillräckligt mycket för att bli halvt ihjälskrämd när Johannes nyser utan förvarning. Hon låg och ammade när Johannes helt plötsligt nyser, jag känner hur det lilla livet hoppar till i famnen på mig och direkt efter hörs ett hjälplöst gråtande. Som tur var gick det över väldigt fort och hon kunde fortsätta sin måltid med samma glupska aptit hon hade tidigare. Det känns ungefär som att sätta en dammsugarslang på bröstvårtan när hon suger tag. Sötungen.

Leenden har det också börjat dyka upp fler och fler av, jag tror faktiskt hon trivs att bo med oss. För det mesta. Det är lite mindre kul om maten inte levereras samma sekund som hon blir hungrig. Andra saker som har utvecklats är hennes muskler. Att små barn kan vara SÅ starka! Nacken håller hon upp allt längre stunder och ibland då lyfter upp henne och låter fötterna röra golvet så orkar hon hålla upp sin egen kroppsvikt med benen. Snart springer hon nog runt här hemma....

För min del går dagarna fortfarande åt till att försöka styra upp min tid på ett bra sätt då hon sover. Det är en hel del som ska fixas. Projektet i veckan blir att göra klart allt skrivande som ska lämnas in för förra kursen. Att ha det hängandes över mig är lite segt eftersom jag inte kan starta något annat, roligare projekt då. Till exempel att fylla boken jag köpte för att fylla i Alvas framsteg mm.

Så, nu är det nog med uppdatering här. Finns hur mycket som helst att babbla på om egentligen. Men visst nämnde jag att jag skulle plugga?

/Malin

Kommentarer
Postat av: Nina

Hoppas du hinner med allt du måste göra utan att behöva stressa allt för mycket.



Ha det så jättebra lilla familjen!

2009-04-20 @ 20:09:45
Postat av: Linda

"Det är lite mindre kul om maten inte levereras samma sekund som hon blir hungrig"- Känner igen mig!

2009-04-20 @ 21:47:53
URL: http://maggiemays.blogg.se/
Postat av: Corundum

Grattis till det nya namnet, Alva. :)



/jag.

2009-04-21 @ 08:35:25
URL: http://ordensmakt.blogspot.com
Postat av: Åsa

Åååå....jag tycker att Alva är hur vackert namn som helst och det passar ju alldeles utmärkt på ett så vackert litet flickebarn! Dessutom så blir det ju lättare för mig å farbror Daniel nu när vi båda har en varsin brorsdotter att inte båda heter Alicia, jag menar så vi vet vilket brorsbarn det e vi talar om ;. skulle vara kul att se henne live snart! Kramar från Linköping

2009-04-28 @ 15:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0