Bilder

Nu har jag äntligen hunnit fixa lite bilder på lilltjejen.

Lilltjejen badar   Moster och lilltjejen   
   Lilltjejen och jag   Tittar du på mig?

Det är inte mycket man hinner med om dagarna. Så fort hon sover så försöker jag sova ikapp lite förlorad nattsömn eller så gäller det att ta tag i försäkringskassaärenden, försäkring till lilltjejen, gå på toa och betala räkningar. Med andra ord, bilderna här på bloggen har inte fått högsta prio. Det är himla tur att jag valde bort exjobbet nu. Även om hon är väldigt snäll och sover rätt bra så kräver hon förstås uppmärksamhet då hon är vaken. Självklart är det svårt att låta bli att ge henne det också. Sen när hon väl har somnat i ens famn så är det ruskigt svårt att slita sig. Att sova själv i vaggan är dessutom ingen hit heller. Helst ska det vara i mamma eller pappas varma famn.

Under de två veckor och 6 dagar hon har funnits till så har vi också haft rätt mycket besök, det har varit riktigt trevligt. Dessutom har alla kompisar respekterat att inte ringa eller höra av sig de första dagarna, så alla kontakter vi har haft med omgivningen och verkligheten har kommit i lagoma doser. Nu är det en av de första dagarna som jag är helt själv med henne, och jag är imponerad över att jag har lyckats äta frukost i tid. Det praktiska med de som varit och hälsat på, (min familj, johannes föräldrar och Linda) är att de känner sig så hemma här att de fixar sig egen frukost och frukost åt mig. Så samtidigt som det är rätt skönt att vara helt själv med henne så är det också lite klurigare med planeringen. Snart har jag i alla fall fått till några vettiga rutiner att passa in i hennes sova/äta/bajsa schema =)

Igår var vi och vägde och mätte henne hos distriktsköterskan, och hon följer normalkurvan. Sen hon föddes har hon gått upp 200g och väger nu 3700g.  Längden har ökat från 50 cm till 53,5. Inte konstigt att hon behöver så mycket sömn om mat.

Läste igenom det jag skrev i föregående inlägg och måste bara påpeka att jag vet att gratulationer stavas med ett t. De gånger det inte stavas med ett t är när författaren börjar skriva grattis och kommer på halvvägs att det ska stå gratulationer... samt att värkar alltid stavas med ä och att svenskan aldrig särskriver. Upptäckte några sådana saker också. Men men, det är ju bara en blogg, inte en svenskauppsats.

Ha det bäst allesammen. Nu ska jag surfa runt lite mer innan lillan vaknar!

/Malin

Kommentarer
Postat av: Corundum

Gratts igen, Malin, ni har sannerligen lyckats producera en söt flicka. :)



Och skönt att alla bekanta har skött sig också, inte bara barnet i fråga! Det är ett potentiellt problem som åtminstone jag knappast hade tänkt på förr. :P



Jag önskar er fortsatt lycka till, allt kommer säkert gå jättebra!



/jag.

2009-04-03 @ 14:14:58
URL: http://ordensmakt.blogspot.com/
Postat av: Nina

Vilket litet söt-monster ni har fått. Ur-gullig! Kul att se några bilder. Går förövrigt runt med värsta ångesten eftersom jag ska få mitt tenta-resultat idag och vet inte om jag fått G, men att titta på lite bäbis-bilder gör att det känns lite bättre :) Förstår att det är fullt upp med allt. Hoppas ni bara njuter! Nu ska jag gå och påminna Jonas om att jag vill ha en till bäbis :-)

2009-04-03 @ 15:09:27
Postat av: Eva

Åå hon var riktigt söt!! Så korten var väl värt väntan :)



Hoppas på att snart ta mig ner till Umeå så man får se henne i verkligheten också!





2009-04-03 @ 22:23:40
URL: http://www.theobus.se
Postat av: Cissi

Herregud vilken ängel.. sååå fin!!!!



kramar om

2009-04-06 @ 09:48:56
Postat av: MORMOR

Lääääääängtar till Onsdag!

2009-04-06 @ 23:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0