Snart blir jag fin

Äntligen har jag kommit mig för att boka tid hos frissan. Ska dit idag kl.13 och både klippa och färga. Det lär blir dyrt, men det får vara värt det, jag är så less mitt tråkiga hår nu att jag tänker lägga lite extra pengar på det.

Gårdagen blev rätt lyckad ur en "att-få-gjort"-synpunkt.

Som vanligt är jag segstartad, speciellt när jag är själv hemma, men så fort Johannes kom hem från jobbet så satte jag igång att rensa ur skafferiet. Och oj vad fint det blev. Nu vet vi äntligen vad vi har för saker hemma. Nästa grej som jag dragit ut på är att gå upp på vindan för att hämta vinterkläderna. Det är inte speciellt jobbigt i sig, men det har som inte blivit av. Förens nu.

Triggern blev när vi satt och åt middag och hörde hur någon uppe på vindan stod och filade med ett misstänksamt metalliskt ljud. (Vi bor ju rakt under). Johannes undrar: har vi något som vi behöver hämta? Japp vinterkläderna, säger jag. Och upp traskar vi för att upptäcka att den misstänkte tjuven bara använde sitt förråd som arbetsrum. Och tackar för det, för nu tog vi oss upp och med oss ner hade vi alla kläder.

Nej, dags att hoppa i duschen och börja bege sig ner mot stan. Frågan är - halka ner med cykeln eller betala parkering med bilen...byta till vinterdäck på cykeln hinnter jag definitivt inte göra nu.

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0