Ett nytt liv

Här kommer anledningen till varför jag valt att kalla bloggen för "Ett nytt liv":

Första bilden på våran knodd


Vi var alltså på rutinultraljud idag, det som ska göras i vecka 18 ungefär. Både tyvärr och som tur var så visade det sig att vi bara har kommit in i v16 (v15 + 3 dagar) av graviditeten. Det positiva med det är att jag hinner läsa lite mer av kursen som ges för sista gången direkt efter jul. Vilket i sin tur leder till att jag inte får så mycket rest. Det positiva nummer två är att vi får gå på ett till ultraljud, för barnmorskan kunde inte bestämma beräknat födelsedatum så tidigt. "Tyvärret" är mest bara att vi måste vänta någon vecka längre innan vi får träffa vår knodd. Men man vet ju aldrig i slutändan när det blir.

Under ultraljudet så fick vi i alla fall se en krabat som sprattlade på en hel del. Så det kanske kanske är det jag har känt av...jag trodde bara det var lite luft i tarmarna som bubblat till.

/Malin

Kommentarer
Postat av: sofie

aaaaaaah!!!!!!! man ser juh hela huvudet å allt!!! herregud! :D v 16.. då då är du ganska prick i 3 månaden?.. ja kan knappt vänta!!! :D tills ja blir moster och tills du har barn! :D



wiiiiiie!

2008-10-08 @ 15:28:42
URL: http://oneofme.blogg.se/
Postat av: Cissi

Herregud vilken klarbild..

Jag tror det blir en kille..ler



bamsekramar till både dig och johannes

2008-10-08 @ 22:27:09
Postat av: sofie

jag har en känsla av också att det blir en kille!

spännande och se sen! :D

2008-10-09 @ 09:50:26
URL: http://oneofme.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, det blir som spännande att se vad det blir. Jag och Johannes är nog också mer inställda på en kille. Inte för att det spelar någon roll, det bara känns så. Viktigast är ju trots allt att det blir ett barn =)

2008-10-10 @ 13:35:59
URL: http://heedhall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0