Catch up

Det har blivit lite tajt om tid de senaste gångerna jag har uppdaterat bloggen, och därmed har jag glömt/inte hunnit med att skriva och visa en massa saker. Så här kommer en liten
 (catch up).


Historien om barnvagnen: Den mest försäljaraktiga försäljaren ( "den här bilen är ju som ni ser, helt komplett. Den har klimatanläggning och även plastmatta i bagaget...") vi träffade på, avslutade allt med att säga "jag har faktiskt en barnvagn som jag ska köra iväg till kupan (typ röda korset), ni får den om ni vill?". Jag och Johannes tyckte att vi kan ju ta den och fundera vidare. Vi insåg att den var lite väl gammal och sliten så den lämnade bilen först på återvinningscentralen.

Stadsrundan: Johannes och jag spang som sagt på stan för några dagar sen. Då innhandlades ju faktiskt en bok:


Tummen och jag
Tummen och jag - mitt första album, Egmont Kärnan AB, Malmö 2008

Då kassörskan slog in den frågade hon om det var en present. Och det är det förstås inte. Jag har ett album från det att jag föddes som mamma skrev i (fast hon skrev så att det skulle se ut som att pappa också hade skrivit). Det albumet är riktigt roligt att titta i nu. Så nu har vi också köpt ett till våran knodd. Det är av typen "Fylla-i-och-svara-på-frågor" album. Till exempel:

Så här mycket gick mamma upp under graviditeten:______
Så här mycket gick pappa upp:______

Sen finns även ett släktträd att fylla i (fast jag har inte klurat ut hur de är uppbyggt riktigt än). Och lite mer öppna frågor av typen "Så här träffades mamma och pappa:______________"

Kul kul!

Bilder: Jag hade även tänkt bjuda på en härlig bild av Johannes. Han ville att jag också skulle få prova fota lite (eller så ville han också stå framför kameran en sväng...)


Johannes har kul framför kameran


Sådär, nu känner jag att jag uppdaterat klart. Dags att äta lite lunch och gå ut i finvädret på en promenad.

Förresten, känner ni att ni vill öka era kunskaper om järnåldern, så kan ni ju kika på vårat fina arbete som blev klart i veckan. www.fceduc.umu.se/~malin.videhall (skulle nu någon känna för att prova vårat upplägg i verkligheten så kan ni ju maila och fråga först).

/Malin

Kommentarer
Postat av: Corundum

Hm... Varför sägs järnåldern avlutas år 1060e.kr? Vad hände år 1061?



Fylla-i-böcker är roligt, nästan oavsett tema. :) Jag har också en från då jag var liten, himla kul att kolla i såhär i efterhand - mina ungar (när det nu kan bli) ska också få en. :)



Är barnvagnar dyra? Kan sannerligen tänka mig det, men jag har liksom ingen direkt uppfattning om saken.



Ha det fint!



<i><b>/jag.

<a href="http://ordensmakt.blogspot.com/">ordensmakt.blogspot.com (uppdaterad inatt!)</a></b></i>

2008-11-01 @ 15:37:15
URL: http://ordensmakt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0