Julresumé

Idag tog Johannes bilen och åkte ner till Umeå. Därmed är det första kvällen jag sätter mig vid datorn och pysslar på, det finns ju ingen som lockar i sängen. Rätt knäppt hur ensamt det kan kännas, vi har ju ändå varit tillsammans i drygt 4½ år, då borde inte två dagar vara så länge, men det är det! Det finns inget bättre än att krypa under täcket tillsammans, prata lite om dagen och sedan somna med huvudet på hans arm. Två dagar går snabbt, två dagar går snabbt...

Julhelgen har varit riktigt lyckad och förutom klappar och mat och familj så har den inneburit skytteltrafik mellan Skurholmen och Sunderbyn. Det gäller ju att hinna med så mycket under julens långledighet - både hos mina och hos Johannes föräldrar.
 
Andra planer som jag hunnit börja ta tag i är stickning. Mamma är eld och lågor över att jag vill sticka och hjälper så gärna till. Och det behövs. Räta stickor har jag koll på, men att lägga upp maskor, och öka maskantalet och plocka ihop och allt va det heter... Det är ingenting den här Malin har haft koll på, men snart så! Jag har även tagit tag i stenografiinlärningen. Det skulle vara så skönt att kunna stenografera då anteckningar ska tas på föreläsningar och lektioner. För det krävs nog en hel del träning dock, men nu har jag i alla fall börjat. Dessutom har jag hunnit hälsa på Eva och hennes härliga vovvar, jag har hunnit umgås med tjejgänget och  varit förkyld i några dagar. Efter "pappas häxbrygd" så sprang alla basilusker iväg illa kvickt så imorgon blir det äntligen en tur på längdskidorna. Det ska bli så skönt att röra sig efter all mat och stillasittande som julen har inneburit.

Nu är jag just hemkommen från en spelkväll hos Ida, en trevlig tillställning med fem medverkande personer och även om jag inte är så förtjust i sällskapsspel så lyckades jag hålla humöret på topp. Jag förlorade ju inte någon gång i alla fall. (Fast vann gjorde jag inte heller). Det var en perfekt placerad kväll i alla fall, hade jag inte umgåtts med folk så hade jag bara suttit och varit orolig för att inte Johannes skulle ta sig hem ordentligt. Vilket han självklart gjorde.

En ensam säng väntar på mig nu och det är väl lika bra att krypa ner så tiden fram till tisdag kväll/onsdag morgon går lite snabbare. Hoppas alla har haft en trevlig jul. Trots att jag inte hann skicka iväg några Julkort... =D

/Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0