Scary...

Efter en trevlig lunch med Tina på universitetet så bestämde jag mig för att vara duktig och traska iväg till UB (bibblo på universitetet) för att läsa lite. På vägen dit tänkte jag även fylla min vattenflaska och springa på toa. De som försökt fylla en normalstor vattenflaska vet att det inte går så bra i vanliga handfat, däremot så brukar handikapptoaletternas handfat vara lite större. Så, jag skippade de första toaletterna jag passerade för att gå till handikapptoan. Blev lite smått förvånad bara när polisen precis stod och hade påbörjat en avspärrning av de två toaletterna. Jahapp, tänkte jag, har de hittat någe knark eller nått där? Det stod även en klunga studenter och tittade och jag hörde "Jag tyckte jag såg ett ben sticka ut från ena toan". Haha, jo tjena, som att polisen skulle stå där i lugnan ro och spärra av om det ligger en kropp där inne, borde inte ambulans eller nått vara där före eller åtminstone samtidigt då? Jag passerade och tittade sådär lagomt mycket, det vill säga, nyfiket men stirrade inte heller. Är det något som verkligen har hänt, så vill jag kanske inte ens se det - och hur som helst kan jag säkert läsa om det i tidningen i så fall.

Läste nyss tidningen. http://www.vk.se/ och följande artikel stod att läsa:


Död man hittad på universitetet

En död man påträffades på tisdagen inne i Umeå universitet.

Polis kallades till platsen efter att mannen hittats.
- Det görs rutinmässigt när en person hittas på som i det här fallet en allmän plats, uppger Dan Andersson, vakthavande befäl vid polisen i Umeå.
Platsen där mannen hittades har undersökts.
- Men det finns ingenting som tyder på något brott, uppger Dan Andersson.

2008-12-09


/Malin


Kommentarer
Postat av: Corundum

Wow! Det var... Ja. Förvånande. Och komstigt.



Det är inte utan att man undrar vad som hänt...



/jag.

2008-12-09 @ 23:35:17
URL: http://ordensmakt.blogspot.com/
Postat av: Nina

Men huuu, vad läskigt! Tur att jag inte såg det... skulle säkert få mardrömmar och bli ännu mer livrädd för allmänna toaletter ryser

Hoppas allt är bara bra! Nu är det inte så länge kvar innan "beräknad nedkomst" SPÄNNANDE!

Kram //Nina

2008-12-10 @ 00:38:57
Postat av: sisters

då var det juh så! att det var något mer än bara knark!.. huvva. självmord då om dom inte misstänker brott!.. btw. idag har ja handlat klart "allt" till dig ;D.. kram kram

2008-12-10 @ 19:23:37
URL: http://oneofme.blogg.se/
Postat av: Malin

Hoppas jag inte skrämt dig allt för mycket från de offentliga toaletterna nu Nina. Fast erkänner att det kommer kännas lite mysko att använda de där toaletterna ändå tror jag. Och herregud vad tiden går snabbt! Snart är det jul och efter det är det verkligen inte länge kvar. Väldans spännande blir det.



Och syster... Jag tror inte det behöver vara självmord heller, du vet, folk kan dö ändå... dumt nog. Jag har förresten inte handlat något alls åt dig än, men känner ingen panik, jag har ju fått din önskelista =)

2008-12-10 @ 22:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0