En dag kvar till jullov

Imorgon är det redovisningar och utdelning av hemtentan. Sen är det "jullov" till 16 Januari, förhoppningsvis lyckas jag göra klart hemtentan i veckan innan det är dags att bege sig till Luleå. Efter det är det jullov på riktigt.

Helgen som var bestod av fest, film och fika. Massor av fika. Jag som skulle hålla mig ifrån det, men jag gav upp redan efter en vecka. Eller gav upp är nog inte rätt ord. Jag lyckades få tillbaka min disciplin över att välja fikatillfällen istället för att fikat valde mig så att säga, därmed var det ju ingen idé att hålla sig ifrån det varje varje dag. Lagom av allt är ju bra, är det inte nyttigt för för kroppen så kan det vara det för själen =)

Festerna var som alltid riktigt trevliga, och vilken höjdare att Hanna och Daniel kom ner! Helt underbart att träffa dem igen, det är alldeles för länge mellan tillfällena. Blev en hel del barnaprat också då vi var två gravida på ena festen. Inte mig emot, men kanske inte jätteintressant för de som inte själv är intresserade av det för tillfället. Sa jag att det blev en hel del fika? Maria hade bakat supergoda kakor...och jag vet inte ens hur många sorter. Massor massor i alla fall.

Nu börar klockan ticka fram till "Johannes kommer hem", så jag ska väl försöka hitta på någon middag, eller ta tag i något vettigt så jag inte får så dåligt samvete då han kommer hem och sätter igång och fixar. Det är styrelsemöte för dansen här hemma hos oss ikväll, så det gäller ju att sängen är bäddad. Vi städade upp och fixade rätt mycket i helgen, så det är faktiskt just bara sängen som ska bäddas, sen är det klart för folkmottagning.

/Malin

Kommentarer
Postat av: Corundum

Skönt att du snart får lite ledigt! Hoppas att ni får en bra och god jul. :)



Ha det fint!

/Joar

2008-12-16 @ 02:25:12
URL: http://ordensmakt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0