Aj aj i mina fossingar

Jag är nog inte van att jobba, mina fötter är definitivt inte vana vid att stå upp hela dagarna. Det jag fördrivit tiden med senaste fem veckorna är framför datorn för att skriva på någon uppgift, eller sittandes på biblioteket för att läsa in trehundrafyrtiotolv sidor i någon bok. Jag har i alla fall inte stått på fötterna i tre dagar. Däremot har ryggen varit lite mer tacksam över all rörelse. Vilken tur att jag inte har valt att studera mig till ett kontorsjobb, förstår inte hur någon människa klarar av det, inte när till och med min kropp börjar bråka av för mycket stillasittande. Den brukar annars vara väldigt medgörlig. Nog om det.

I fredags lämnade jag in sista arbetet i kursen Livskvalitet. Innebörden av detta är att jag nu borde få ett liv. Jag kommer kunna koncentrera mig på endast LSTM (läs-skriv-tal och matematikutveckling) kursen, jag kommer att hinna julpynta, jag kommer att hinna städa, rensa papper...öhhh...  Handla julklappar är ett MÅSTE. Och fixa till luggen, blev ju lovad en gratisklippning av den.Näe, kommer nog inte hinna med allt ändå. Typiskt.

Imorgon ska vi till barnmorskan i alla fall, alltid lika spännande - kanske man får veta något man inte visste sen innan. Fast varje gång vi varit där så har det ju bara byggt på våra egna frågor och funderingar. Vid det här laget har jag lärt mig att jag kan äta vanlig rökt skinka (kostråden var lite oklara tyckte jag). Så jag vet inte vad vi ska fråga mer. Filuren sparkar och trycker sig mot min mage och det skulle jag också ha gjort i ett så trångt utrymme...så, det blir nog ett snabbt besök imorgon.

Sen fyller jag visst år till veckan också. Och återigen måste man försöka få folk att förstå att det verkligen inte behövs några födelsedagspresenter. Jag är glad nog om de kommer och fikar lite tårta någon dag, det vore en bra present bara det. Måste bara hitta en dag då jag har tid att ta hit folk.

Nu ska jag hopp i säng och så blir det lite semester för mina fötter med skola imorgon.

/Malin



Kommentarer
Postat av: sofie

efter december nu så är det bara 2½ månad kvar!!!!:D:D tiden går så fort!!! kan fortfarande inte fatta att ni kommer ha ett barn snart!!:D:D

2008-12-09 @ 18:22:09
URL: http://oneofme.blogg.se/
Postat av: sofie

efter december nu så är det bara 2½ månad kvar!!!!:D:D tiden går så fort!!! kan fortfarande inte fatta att ni kommer ha ett barn snart!!:D:D

2008-12-09 @ 18:22:17
URL: http://oneofme.blogg.se/
Postat av: Anonym

oj så råka de bli två:P

2008-12-09 @ 18:22:42
URL: http://oneofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0